نکاتی در مورد طراحی و چاپ جعبه

نکاتی در مورد طراحی و چاپ جعبه

طراحی و چاپ جعبه محصول چیست؟ طراحی جعبه  محصول به ایجاد نمای بیرونی یک محصول اشاره دارد. این شامل گزینه هایی در مواد و فرم و همچنین گرافیک ، رنگ و فونت است که برای بسته بندی ، جعبه ، قوطی ، بطری یا هر نوع ظروف استفاده می شود.

همچنین یک تجربه حسی است ، به معنای واقعی کلمه ما را از طریق دید ، لمس و صدا (و احتمالاً بو و طعم بسته به محصول / بسته بندی) درگیر می کند. همه این جزئیات به ما کمک می کند تا بفهمیم کالای محصور برای چه چیزی ، چگونه باید از آن استفاده شود ، چه کسی باید از آن استفاده کند و شاید مهمتر از همه ، ما باید این محصول را بخریم یا نه؟

قبل از شروع طراحی جعبه خود

3 سوال مهم
سه سؤال وجود دارد که باید قبل از شروع طراحی و چاپ جعبه  یک محصول ، به آنها پاسخ دهید:

محصول چیست؟
چه کسی محصول را خریداری می کند؟
مردم چگونه محصول را خریداری می کنند؟
بگذارید کمی به عمق اینها نگاه کنیم:

1. محصول چیست؟

این یک سؤال فریبنده نیست؛ این باید یک جواب آسان داشته باشد چه چیزی می فروشید؟ چقدر بزرگ است؟ از چه موادی ساخته شده است؟ ظریف است؟

این سؤال به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا هر نوع ضرورت تدارکاتی برای جعبه محصول شما وجود دارد. به عنوان مثال ، یک محصول ظریف به بسته بندی ایمن تر نیاز دارد. از طرف دیگر ، چیزی بزرگ یا با ابعاد عجیب و غریب ، ممکن است به جای جعبه خارج از جعبه ، به یک راه حل بسته بندی سفارشی نیاز داشته باشد.

2. چه کسی محصول را خریداری می کند؟

آیا قرار است این محصول توسط مردان ، زنان یا هر دو مورد استفاده قرار گیرد؟ آیا برای کودکان یا بزرگسالان است؟ آیا این امر به سمت افرادی که از نظر محیط زیست آگاه هستند ، می باشد؟ به کسانی که دارای بودجه هستند یا درآمد زیادی دارند مربوط میشود؟

طراحی و چاپ  یک محصول باید مورد توجه مصرف کننده ایده آل خود باشد؛ مهم است که قبل از شروع فرآیند طراحی ، بدانید که مصرف کننده کیست. ممکن است محصولات برای بزرگسالان مسن به متن بزرگتر احتیاج داشته باشد. از طرف دیگر ، مواردی که به سمت مشتری مرفه در نظر گرفته شده است ، باید موادی را در نظر بگیرند که احساس تجمل را ایجاد می کنند.

 

اطلاعات مورد نیاز برای جمع آوری

محتوا که باید روی جعبه باشد

آنچه درباره این موضوع مهم است ، برای محصول خاص شما بسیار منحصر به فرد خواهد بود ، اما می خواهید قبل از شروع طراحی مطمئن شوید که همه این موارد را مرتب کرده اید. توجه داشته باشید که بسته به صنعت شما ، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به دلایل قانونی لازم باشید بر روی جعبه خود قرار دهید .

ممکن است شما نیاز داشته باشید:

نسخه کتبی
این می تواند از نام محصول شما گرفته تا توضیحی به کلماتی که شخصی را برای خرید علاقه مند می کند ، باشد.
تصویرسازی
آیا می خواهید عکس ها را روی جعبه خود قرار دهید؟ قبل از شروع روند طراحی ، باید آنهایی را که آماده چاپ هستند ، داشته باشید.
علائم مورد نیاز
بسته به نوع محصول / صنعت شما ، ممکن است از شما خواسته شود که بارکدی ، اطلاعات مربوط به تغذیه ، علائم تماس با شما و غیره را درج کنید.
بدانید که به چه مطالب موقت نیاز دارید
برخی از محصولات مانند مواد غذایی یا مواد آرایشی دارای اطلاعات اضافی هستند که باید روی دسته های مختلفی از محصولات (تاریخ انقضا یا شماره های دسته ای) قرار داده شود. احتمالاً شما نمی خواهید که این را مستقیماً روی جعبه خود چاپ کنید زیرا به طور مرتب در حال تغییر است .

فرآیند طراحی جعبه

وقتی همه این اطلاعات را جمع کردید ، در نهایت زمان آن فرا رسیده است تا قسمت جالب: مرحله طراحی را طی کنید! به یاد داشته باشید که چگونه می خواهید طرح جعبه شما داستانی را بیان کند؟ انتخاب هایی که شما در فرآیند طراحی انجام می دهید همان چیزی است که به شما کمک می کند تا آن داستان را بگویید.

1. لایه های جعبه را درک کنید
سه بسته بندی محصول وجود دارد: بسته بندی بیرونی ، بسته بندی داخلی و بسته بندی محصول. ممکن است محصول شما به یک یا هر سه مورد نیاز داشته باشد.

Ottoman gourmet bag design

huckleberry oyster box design

 

بسته بندی بیرونی اولین چیزی است که مشتری می خواهد ببیند. این چیزی است که محصول شما را از عناصر محافظت می کند. این می تواند شامل جعبه ای باشد که کالای مورد نظر در آن حمل می شود یا جعبه خرید کالای مورد نظر در فروشگاه.

crinkle paper

 

بسته بندی داخلی چیزی است که محصول شما را با اطمینان در بسته بندی خارجی قرار می دهد. این ممکن است بسته بندی بادام زمینی یا دستمال کاغذی باشد که مانع از گرم شدن یا ریختن چیزی شود. یا ممکن است یک کیسه بسته باشد که برای حفظ طراوت عمل می کند.

 

برای اطلاعات تخصصی بیشتر در مورد چاپ جعبه لطفا به سایت طرح گندم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *